3.8.15

מאבק ההשקעה – מניות או דירה?

השאלה הגדולה ששואלים רוב האנשים שמעוניינים להשקיע את כספם בצורה נבונה היא, האם להשקיע את הכסף במניות או בדירה. במאמר זה נגולל בפני הקוראים את כל היתרונות והחסרונות של השקעה במניות אל מול אלו של השקעה בדירה, במטרה שכל אלו יעזרו לכם הקוראים להגיע להחלטה הנכונה לכם.

טיפ להמשך הדרך

הדבר הראשון אותו יש לקחת בחשבון הוא שניתן להתייעץ לגבי החלטה זו עם מומחים בתחום ההשקעות. רוב יועצי ההשקעות והכלכלנים שמספקים שירותים במסגרת היותם עצמאיים, לא יהססו לומר לכם שאתם חייבים להכיר את מצב השוק ולהתבסס אך ורק על נתונים של השנה הנוכחית על מנת להגיע למסקנה הנכונה. אם אתם מחליטים להימנע מהשכרת שירותיו של מומחה בתחום ולהתבסס על מיני מאגרי מידע אותם ניתן למצוא באינטרנט, חשוב מאוד שתבחרו אך ורק חומרים רלוונטיים, כלומר משנת 2015. מדי שנה הדברים משתנים וזאת משום שמדי שנה תמונת המצב משתנה והכדאיות שונה.

השקעה בנדל"ן

חשוב לקחת בחשבון שיש ההבדלים משמעותיים בין השקעה בדירה או השקעה בניירות ערך/מניות. הדבר הראשון אשר נחשב כחיסרון על ידי רבים ויתרון אצל אחרים, הוא שכאשר קונים דירה אין גמישות. כלומר, מה שקניתם זה הנכס שיש לכם ואלא אם אתם מוכרים אותו זוהי העסקה/ההשקעה שעשיתם ולא תוכלו לשנות אותה בקלות. אם תרצו לממש תצטרכו להשקיע בפרסום, בדיקת שוק הדירות והמחירים, הכנה של הנכס למכירה ופעמים רבות להימנע מפעולת המכירה משום תקופת שפל או שיא. למרות כל זאת, אם אתם מחליטים להשקיע בדירה למטרת מגורים הדבר יכול להשתלם לכם וגם אם אתם מחליטים להשכיר אותה לדיירי משנה, התשואה יכולה להשתלם. הדברים תלויים בעיתוי ובמיקום. מה שבטוח הוא שיש לרכוש ביטוח לדירה וזאת על מנת להבטיח לעצמכם שנזקים במבנה ונזקים של התכולה בעקבות שריפה, נזילה, גניבה ומקרים נוספים, לא יורידו מערכו של הנכס ולא יאלצו אתכם להוציא סכום נוסף של כסף על הדירה, מכיסכם הפרטי.

השקעה במניות

אם תחליטו להשקיע במניות תוכלו לבצע כל מיני שינויים בקלות וזאת בהתאם להתפתחויות הכלכליות בעולם. ניתן בקלות לקנות ולמכור ניירות ערך בכל זמן בו תבחרו, יש אפשרות להחליף מניות מסוימות במניות אחרות, לא צריך להתחיל ולשכנע אנשים מדוע כדאי לקנות את המניה או מדוע אתם מעוניינים למכור אותה. למרות כל זאת כל אחד מודע לעובדה שיש סיכונים רבים בבורסה ופעמים רבות גם אם יודעים להתנהל נכון לא תמיד ניתן למנוע הפסדים כאלו ואחרים. אמנם ניתן לפנות אל מנהל תיקי השקעות ולבקש ממנו לבנות לכם תיק השקעות שמורכב מניירות ערך, ביניהם מניות שנחשבות (באופן יחסי) לסולידיות ולכן לא תסתכנו באובדן כל הכסף, אך אי אפשר לשער בצורה מדויקת מה יקרה בשוק העולמי ולהימנע מלקחת סיכון ברמה זו או אחרת.

לסיכום, יש יתרונות וחסרונות בכל צעד שתבחרו. אם תתעקשו לצעוד אחורה בשני העשורים האחרונים, תגלו שהרווחים גדולים יותר בהשקעה במניות מאשר בהשקעה בדירות.