20.8.14

טיפים חשובים לסוחר המתחיל בשוק ההון


מעוניינים להתחיל ולהשקיע בשוק ההון? מדובר כידוע, על תחום שממנו יכולה לצאת לכם ברכה גדולה - אם תדעו כיצד להשקיע בחוכמה. נכון הוא הדבר, ששוק ההון הוא שוק ספקולטיבי, ויש בו כמובן מידה לא מבוטלת של סיכון. עם זאת, אתם גם יכולים להרוויח ממנו. כמובן שהסיכון הגבוה ביותר מתרחש כשאתם עושים את הצעדים הראשונים שלכם. חלק מהסוחרים המתחילים, שמעוניינים להפוך תוך זמן קצר למשקיעים כבדים - חושבים שמדובר על מעין תרופת פלא. בפועל - כדי להפוך לסוחרים מנוסים, יש צורך בהשקעה של שנים ארוכות. על כן, חשוב שתדעו כמה טיפים שמיעודים לסוחרים מתחילים, כדי שאת הצעדים הראשונים שלכם, תוכלו לעשות בהרגל ימין.

מהם הצעדים החשובים?

נתחיל מכך, שאם אינכם יודעים כמעט שום דבר על שוק ההון אך כן רוצים להשקיע בו, חשוב מאד שתצברו את הידע ההולם. הכרת שוק ההון דורשת מכם הכירות תיאורטית ומעשית עם השוק. אתם יכולים כמובן לקרוא חומר חינמי לחלוטין באינטרנט ולחפש כמה שיותר מידע על סוגי ההשקעות. הדבר בעיקר מסייע להכרת מושגים בסיים כגון מניות, אגרות חוב, אופציות, מט"ח, וכן הכרה של המדדים השונים. באינטרנט גם תוכלו לקבל סקירה מקיפה על המניות של החברות השונות שמושקעות בשוק ההון, מידע על האיתנות הפיננסית שלהן, על ההיסטוריה שלהן ועל הצפי שלהן. אם אתם רוצים לקבל ידע מעמיק יותר - מומלץ בחום להירשם למסגרת לימודים שעוסקת בשוק ההון, בכדי שתוכלו לקבל הסברים מקיפים.

בכדי להתחיל להשקיע בשוק ההון, אתם בעצם זקוקים לחשבון בנק שיהיה נפרד מחשבון העו"ש שלכם. כך, אם חו"ח תפסידו - החשבון המרכזי שלכם לא יפגע. אולם, כדי לפתוח חשבון חדש - עליכם להעביר אליו כסף, ומניין תעשו זאת? בחלק מהמקרים, אפשר ליטול להלוואות מהבנק או מגורם פיננסי אחר, לטובת הכסף בחשבון. כמובן שאם תרוויחו תוכלו להחזיר בנקל את ההלוואה. הפסדתם? בעזרת פריסת התשלומים של הלוואות, תוכלו גם להחזיר את סכום ההשקעה ההתחלתי. שימו לב כמובן שהסכום שלוויתם חייב להיות סכום מידתי.

הדבר מחבר אותנו לטיפ הבא - לפחות בהתחלה, רצוי שלא להתחיל ולהשקיע בסכומים גבוהים מידי. נכון שלפעמים הפיתוי הוא ענק, והפוטנציאל לרווח נראה אדיר, אבל רוב הסוחרים עושים את רוב הטעויות שלהם בהתחלה. חשוב להתחיל בצעדים קטנים וסולידיים, ורק לאחר שתצברו ביטחון - תוכלו להמשיך ולהתפתח.

ובמה בעצם כדאי להשקיע?

קשה לומר מהו הדבר האולטימטיבי שכדאי להשקיע בו. אם זה היה ברור - כנראה שכולם היו משקיעים רק באפיק אחד. בפועל, שוק ההון מציע לכם מאות אפשרויות שונות להשקעה, וחשוב מאד להיות עם האצבע על הדופק. כשאתם ניגשים להשקיע בשוק ההון, תמיד צריך להתעדכן על מצבו ועל כל אפיקי ההשקעה, כדי שתוכלו לדעת מה צריך להיות הצעד הבא שלכם.