26.1.15

טיפים "קטנים" לבחירת בית השקעות שיוציא אתכם גדולים


בחירת בית השקעות חייבת להיעשות בקפדנות ובהתאמה מלאה לכל צרכיו של הלקוח. המטרה של מאמר זה היא לספק לכם הקוראים טיפים "קטנים" שיעזרו לכם לבצע את הבחירה "הגדולה" והטובה ביותר של אותו בית השקעות שיספק לכם את התוצאה בה אתם מעוניינים.

שקיפות היא שם המשחק

ההמלצה הראשונה והלא שגרתית היא לבחור בית השקעות שמגלה שקיפות מקסימאלית כלפי לקוחותיו. כלומר, חשוב לבחור בית השקעות שדואג לכסף שלך כמובן, אך גם בית השקעות בו תוכל לראות מהן הפעולות אותן מבצעים בתיק ההשקעות שלך. כמו בכל תחום, גם בתחום ההשקעות יש אנשים שמציגים את עצמם כמומחים ובתי השקעות פחות מוכרים שמבטיחים תשואות קבועות או שמחליטים לבצע כל מיני פעולות הקשורות אל מכירה וקנייה של מניות ואגרות חוב ופעולות נוספות בתיק ההשקעות שמחייבות את הלקוח לשלם עמלות גבוהות ורבות. לכן, חשוב לבחור בחברה בעלת מוניטין מוצלח שמציעה ללקוחותיה שקיפות כלפי כל פעולה שנעשית בתיק ההשקעות שלהם. נכון לשנת 2015 יש אפשרות לבחור בחברה שמאפשרת כניסה של לקוחותיה אל אתר האינטרנט בו מנוהל תיק ההשקעות שלהם וצפייה בכל הקשור אליו.

בוחרים בגדול בינוני או קטן 

יש לבחור בית השקעות שמתאים ללקוח מבחינת הגישה שלו לדברים, התקשורת שלו עם לקוחותיו, שיטות הניהול שלו, אסטרטגיית ניהול התיקים שלו, התשואות שלו בחמש השנים האחרונות טרם ההצטרפות שלכם אליו ועוד. בדיוק כמו שבית השקעות יכול להחליט מהו סכום ההשקעות ההתחלתי לתיק השקעות מנוהל כך גם הלקוח צריך לקבוע האם בית השקעות גדול או בינוני יתאים למטרת ההשקעה שלו:

  • בתי השקעות גדולים- כאן מדובר בדרך כלל על בתי ההשקעות המוכרים ביותר, כלומר אלו שרוב האנשים מכירים את שמם גם בלי שינהלו את ההשקעות שלהם. היתרון הגדול של בחירת בית השקעות גדול הוא הגב הכלכלי האיתן שלו והידיעה שהמוניטין של החברה נבנה על ידי לקוחותיה ולכן בדרך כלל מדובר על חברות אמינות ביותר. בנוסף, חשוב לדעת שחברות אלו בוחרות בקפדנות את המומחים שעובדים בהן ומציעות מגוון מסלולים. החיסרון הוא שלא תמיד מקבלים יחס אישי מאוד, לא תמיד המסלול מותאם בהתאמה הטובה ביותר לצרכיו של הלקוח ושקרוב לוודאי שתקבלו את אותו יחס שאחרים מקבלים.
  • בית השקעות בינוני- יחס אישי יותר, ליווי צמוד יותר (בהשוואה אל בית השקעות גדול), התאמה מדויקת יותר, לא ניתן להתבסס במאת האחוזים על היציבות הפיננסית של בית ההשקעות. יש גם בתי השקעות קטנים שכוללים מספר מומחים שהקימו חברה יחדיו ומשרתים מספר לקוחות גדולים מאוד בעלי הון גדול מאוד.


טיפ סיכום- בוחרים לאחר פגישה

בחירת בית השקעות צריכה להיעשות רק לאחר פגישה עם יועץ ההשקעות או אחד המנהלים של החברה. כאן תוכלו לדעת בדיוק מה היחס אל הלקוח, האם מדובר על מומחה, מה בית ההשקעות יכול לספק לכם והאם התקשורת ביניכם היא על אותו ערוץ. בהצלחה.