7.9.09

בתי השקעות - לא מה שחשבתם…

כשהמילה "בית השקעות" נאמרת בסביבתנו הדמיון ישר זורק אותנו לבניין משרדים גדול, אנשים מעונבים בצורה מוגזמת בהתחשב בלחות של ת"א, וכסף, הרבה כסף.
האמת? כל זה נכון. אבל בעוד הדמיון שלנו ייספר לנו שבתי השקעות נועדו לאותם טייקונים השולטים במשק, המציאות תוכיח לנו אחרת. בתי השקעות נועדו לכולנו, זה שהם טריטוריה לא מוכרת לאדם ברחוב זה נכון, אבל מצד שני- גם שוק ההון הוא כזה, וכולנו משקיעים בו את כספינו. אז למה שלא נעשה את זה בצורה חכמה?

סביר להניח שיש בידכם חיסכון כלשהו- פנסיוני או רגיל- זה לא חשוב. מה שחשוב הוא מי שמנהל אותו עבורכם. לכל אחד מאיתנו יש בנק, ולבנק מחלקת ייעוץ השקעות. שם מפוצץ. לא מוצדק, אבל מפוצץ.
לבנק שלכם סביר להניח, יש חוזה עם קרן כזו או אחרת. ולפי החוזה הזה הוא מייעץ לכם לשים שם את כספיכם או שהוא עוסק בחיתום ולכן מתעורר ניגוד עיניינים פוטנציילי. אם מדובר ביועץ הגון, 20% ממה שייעץ לכם יהיה רלוונטי לגביכם, ו80% הנותרים רלוונטיים בעיקר אליו, כלומר לכיס שלו. יועץ השקעות שכזה בבנק מקבל עמלה בכל פעם שכסף של אחד מלקוחותיו נכנס לקרן או לקופה איתה יש להם חוזה. מישהו אמר ניגוד אינטרסים???
ולפני שאתם שואלים איך זה יכול להיות חוקי- אני יענה. זה חוקי. לא מכריחים אתכם לעשות כלום, זכותכם להשקיע באיזה קרן נאמנות שמתאימה לכם. אבל זכויות לחוד, וידע לחוד. הסיבה היחידה שזה עובד כ"כ טוב לבנקים, היא שלנו אין מושג מה האלטרנטיבות. אנחנו פשוט לא יודעים שזכותינו לבקש לשים את הכסף בכל קרן נאמנות אחרת, לבקש מידע מיועץ ההשקעות בבנק על כל קרן או קופה, ולבחור לבד אחרי שאספנו את כל המידע.

יועץ ההשקעות בבית ההשקעות ישקיע את כספכם בצורה נבונה יותר. נתחיל מזה שסביר להניח שהוא מקצועי הרבה יותר, ומתעסק במספר לקוחות מועט יותר מיועץ ההשקעות בבנק. אם מדובר בבית השקעות בגודל בינוני, הרי שזה עדיף- כי ככה לא תלכו לאיבוד בין תיקי ההשקעות המכילים מיליונים.
מן הסתם, יועץ מבית השקעות יעלה לכם יותר אבל בהסתכלות על התמונה הכוללת הוא יעשה יותר כסף- בשבילכם. זה לא שלבית השקעות אין אינטרסים, אבל הם זניחים. בתי ההשקעות גובים עמלות גבוהות יותר על ניהול תיק השקעות, ולכן יש להם אינטרס להרוויח כסף בדיוק כמוכם.
מלבד זאת, עומדים לרשות היועץ בבית ההשקעות כלים טובים יותר לניתוח השוק. כל בית השקעות שמכבד את עצמו מצויד במערך מחקר, שיכולתו לנבא את השוק מגדילה את הסיכוי של תיק ההשקעות שלכם להיות תשואתי לאורך זמן. בנוסף, תחלופת היועצים בבתי השקעות היא נמוכה יותר, מה שמבטיח לכם יחס אישי יותר.

בקיצור, יש בתי השקעות מצוינים היום בשוק הישראלי, וחבל שאזרחי המדינה לא מנצלים אותם. מניסיון, שווה להשקיע מספר שבועות בבירור על בית השקעות טוב, שמתאים לכם ויודע לעשות את העבודה כמו שצריך, לעשות לכם כסף.

להלן בית השקעות מומלץ-
ילין לפידות - בית השקעות מתמחה בניהול תיקי השקעות, קופות גמל, קרנות נאמנות ,קרנות השתלמות ומקפיד על הימנעות ניגודי עניינים פוטנציאליים בין האינטרסים של המשקיעים לבין האינטרסים של בתי השקעות ילין-לפידות אינו עוסק בפעילות חיתום. ניהול ההשקעות מתבצע באופן אישי ע"י דב ילין ויאיר לפידות ומסתמך על ניסיון של למעלה מ-20 שנה בניהול השקעות ואנליזה.