9.1.10

כיצד לבחור מנהל השקעות?

אנשים רבים מעדיפים כיום להשקיע את כספם בידיו של ברוקר (מנהל השקעות) העובד מטעם בית השקעות ואחראי על ניהול תיקי השקעות, מאשר להשקיע את כספם בחיסכון בבנק. בית השקעות מנהל את חשבונותיהם של לקוחותיו על-ידי השקעות באפיקים שונים שמטרתם הנבת רווחים ללקוח. ניהול השקעות על-ידי מנהל השקעות יתבצע לאנשים המשקיעים סכומים הנעים בין 150-200 אלף ₪. בית השקעות הוא חברה בעלת רישיון לעסוק בתחום של ניהול תיקי השקעות, בעלת הון עצמי מסוים ומחויבת בביטוח על-מנת שתוכל לפצות כספית את הלקוח במקרה של התרשלות בתפקיד מצד החברה או מעילה.

בחירת יועץ או מנהל השקעות תעשה בהתאם למוניטין של בית השקעות בו הוא עובד ולתחום ההתמחות שלו. לפני בחירת יועץ או מנהל השקעות מומלץ לגשת פיזית למשרדי בית ההשקעות בו אתה מתעניין ולברר על האידיאולוגיה שלהם בתור בית השקעות, על עברם בתחום ניהול תיקי השקעות ועל התשואות הצפויות ללקוח הבוחר בהם לעניין של ניהול השקעות. ישנו הבדל מהותי בין יועץ השקעות לבין מנהל השקעות.

מנהל השקעות רשאי לשמש כיועץ השקעות ללא צורך ברישיון נפרד כיועץ השקעות אך, יועץ השקעות לא רשאי לעבוד כמנהל השקעות ללא תעודה. מנהל השקעות הוא אדם העובר בחינה של הרשות לניירות ערך והתלמדות (סטאז') של תשעה חודשים בתפקיד. בנוסף, מנהל השקעות חייב לעבוד במסגרת בית השקעות מורשה. כל מנהל השקעות אחראי על ניהול תיקי השקעות של מספר לקוחות ולכן, מומלץ ללקוח לבחור במנהל השקעות שיספק לו יחס אישי וצמוד.

בעת בחירת אחראי על ניהול השקעות, מומלץ עבור הלקוח לברר על מנהל ההשקעות באתר הרשות לניירות ערך. הפרטים אותם ניתן להשיג יאמרו לך האם למנהל ההשקעות יש רישיון, האם נשלל רישיונו או האם עומד נגדו כתב אישום על-ידי הרשות לניירות ערך בחשד לביצוע עבירה כלשהי.